Arctic15 kokoaa jälleen yhteen sijoittajia ja startup-yrityksiä

Yksi Pohjois-Euroopan merkittävimmistä startup-kokoontumisista järjestetään Helsingissä 7.–8.6., kun Arctic15-tapahtuma kokoaa yhteen yli tuhat sijoittajaa ja kasvuyritystä ympäri maailmaa Kaapelitehtaalle. Uusia menestystarinoita etsivät rahoittajat, aina enkelisijoittajista rahasto- ja teollisiin sijoittajiin, sekä seuraaviksi menestystarinoiksi mielivät startup-yritykset verkostoituvat kahden päivän ajan – sijoitusneuvottelut silmissä siintäen.

Kompaktimpaan kokoonsa luottava Artic15 ei rajoitu vain sijoittajien ja yritysten väliseen kanssakäymiseen. Rahastosijoittajat ja -hallinnoijat pyrkivät löytämään uusia kumppanuuksia potentiaalisten salkkuyhtiöiden lisäksi. Tapahtumassa myös suuri joukko puhujia ja panelisteja erilaisine taustoineen keskustelee ajankohtaisista ilmiöistä ja trendeistä, median läsnäoloa unohtamatta.

Tesi on tehnyt yhteistyötä Arctic15-taustavoimien kanssa ja osallistunut itse tapahtumaan jo useamman vuoden. Tämä vuosi ei ole poikkeus. Koska Arctic15:a järjestetään Helsingissä, Tampereella Tukholmassa, on se tarjonnut Slushin kanssa tilaisuuden laajentaa Tesin verkostoja sekä vahvistaa tunnettuutta lähellä ja tehokkaasti.

”Arctic15 on vakiinnuttanut paikkansa johtavana kasvuyrityskentän ja sijoittajien tapaamisia edistävänä tapahtumana. Erityisesti Covid- kriisin jälkeen yhteistyösuhteiden rakentaminen ja ylläpito kasvokkain tämän kaltaisissa tapahtumissa on tärkeää myös Tesille, ja tästä syystä olemme mukana tukemassa tapahtumaa,” sanoo Tesin venture capital -sijoitustiimin johtaja Juha Lehtola.

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII