Mandatum Asset Management julkistaa uuden rahaston

Mandatum Asset Management (MAM), Sampo-ryhmän varainhallintaa hoitava yhtiö, on julkistanut järjestyksessään toisen vuosikerran kasvupääomastrategiassaan, MAM Growth Equity II -rahaston. Julkistus koskee rahaston ensimmäistä sulkemista. Sijoittajiin Tesin lisäksi kuuluivat Työeläkeyhtiö Varma sekä Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö.

Rahasto tulee tekemään vähemmistösijoituksia liikevaihdoltaan noin 10–100 miljoonan euron kasvuyhtiöihin pääasiassa Suomessa mutta myös muissa Pohjoismaissa. Erityinen vaikuttavuus Tesin mukana olosta syntyy siitä, että rahasto tekee suurempia vähemmistösijoituksia kuin suomalaiset rahastot tyypillisesti, summien vaihdellessa 10–30 miljoonan euron välillä. Se pyrkii myös hajauttamaan sijoituksiaan eri toimialoille, joilla nähdään rakenteellisen kasvun mahdollisuuksia.

Tesin lisäksi myös sen hallinnoima Kasvurahastojen Rahasto (KRR IV) sijoitti tuoreeseen rahastoon. Kumpikaan ei ole sijoittanut hallinnoijan ensimmäiseen vuosikertaan.

Riitta Jääskeläinen, sijoitusjohtaja, rahastosijoitukset
riitta.jaaskelainen@tesi.fi
+358 50 309 2733

Tesi haluaa nostaa Suomen uudistavan talouskasvun eturiviin. Kehitämme markkinaa ja toimimme aktiivisesti kasvavien suomalaisyritysten onnistumisen puolesta. Sijoitamme pääomasijoitusrahastoihin ja suoraan kasvuyrityksiin. Meiltä saat pitkäjänteistä apua, markkinatietoa, kärsivällistä rahaa ja osaavaa omistamista. tesi.fi | Twitter LinkedIn Uutiskirje