Pia Santavirta Tesin toimitusjohtajaksi

OTK Pia Santavirta on nimitetty Tesin uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.1.2023. Tesin nykyinen toimitusjohtaja Jan Sasse jättää tehtävänsä 24.10. siirtyäkseen toisen työnantajan palvelukseen. Siirtymäajan toimitusjohtajan tehtäviä hoitaa Tesin kasvusijoituksista ja teollisista sijoituksista vastaava johtaja Jussi Hattula.

Pia Santavirta siirtyy Tesiin Suomen Pääomasijoittajat ry:stä, jonka toimitusjohtaja hän on ollut viimeiset kuusi vuotta. Pääomasijoittajat ry on kasvanut Pohjoismaiden suurimmaksi pääomasijoitusalan yhdistykseksi Santavirran johdolla.

”Tesi on tehnyt erittäin vaikuttavaa työtä startup- ja kasvuyhtiöiden rahoituksen saatavuuden kehittämiseksi Suomessa. On hienoa päästä jatkamaan tätä tärkeää yhteiskunnallista työtä yhdessä Tesin osaavan tiimin kanssa. Odotan uudessa roolissa myös vastuullisuustyön edelleen kehittämistä yhteistyössä pääomasijoitusalan ja startup- ja kasvuyhtiöiden kanssa”, kommentoi Pia Santavirta.

”Tesin tavoitteena on edistää pääomasijoitusmarkkinoiden toimintaa ja suomalaisten yritysten kasvua ja kansainvälistymistä. Santavirran pääomasijoitusalan osaaminen ja kattavat yhteistyöverkostot sekä kotimaassa että kansainvälisesti auttavat edistämään näitä tavoitteita”, kommentoi Jacob af Forselles, Tesin hallituksen puheenjohtaja.

Jan Sasse on toiminut yhtiössä vuodesta 2015 ja sen johdossa vuodesta 2017 lähtien.

”Haluan kiittää Jan Sassea hänen työstään Tesin johdossa ja vaikuttajana suomalaisessa pääomasijoituskentässä, ja toivotan hänelle menestystä uusissa tehtävissä. Janin johdolla Tesi on osallistunut keskeisesti suomalaisen pääomasijoitusmarkkinan kehittämiseen sekä suomalaisen yritystoiminnan uudistumiseen”, Jacob af Forselles jatkaa.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Pia Santavirta, 040 546 7749, pia.santavirta@paaomasijoittajat.fi
Hallituksen puheenjohtaja Jacob af Forselles. Yhteydenotot viestintäjohtaja Susanna Aaltosen kautta, 040 593 4221, susanna.aaltonen@tesi.fi

Pia Santavirran kuva

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistavan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 2,4 miljardia euroa. www.tesi.fi @TesiFII

Taustaa Tesistä:

• Vuonna 1995 perustettu valtion pääomasijoitusyhtiö
  • Hallinnoidut pääomat yhteensä 2,4 miljardia euroa
  • Tesi vaikuttaa suoraan tai välillisesti rahastojen kautta startup- ja kasvuyrityksissä, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on 11 miljardia ja työntekijämäärä yli 70 000.