Vendep Capitalilta kolmas pohjoismaisiin ja baltialaisiin pilvipalveluyrityksiin erikoistunut pääomasijoitusrahasto

Vendep Capitalin uusi rahasto

Vendep Capital, johtava varhaisen vaiheen Software as a Service (SaaS) -yrityksiin sijoittava pääomasijoitusyhtiö, on käynnistänyt kolmannen rahastonsa. Ensimmäinen sulkeminen tapahtui 40 miljoonan euron koossa. Vendep Capital sijoittaa edelleen pääosin suomalaisiin yhtiöihin, mutta etsii nyt sijoituskohteita myös kaikista Pohjoismaista ja Baltiasta.

Rahaston tavoitteena on sijoittaa 15–20 alkuvaiheen startup-yritykseen seuraavan neljän vuoden aikana. Rahastoon osallistuu merkittäviä suomalaisia institutionaalisia sijoittajia kuten Elo ja OP-ryhmä, Tesin ja KRR IV:n lisäksi. Rahaston lopullinen sulkeminen tehdään ensi keväänä, ja Vendep Capital odottaa koon kasvavan vielä merkittävästi.

“Vendep Capitalin aiempien näyttöjen rohkaisemana sekä alati kasvavaan SaaS-sektoriin erikoistuneen sijoitusstrategian ansiosta halusimme jatkaa sijoittajana myös kolmannessa rahastossa”, toteaa Tesin sijoitusjohtaja Riitta Jääskeläinen.

Vendep Capitalin nettisivut

Lisätietoa:

Riitta Jääskeläinen, sijoitusjohtaja, rahastosijoitukset, Tesi
riitta.jaaskelainen@tesi.fi

Tesi (Suomen Teollisuussijoitus Oy) on valtion pääomasijoitusyhtiö, joka haluaa nostaa Suomen uudistuvan talouskasvun eturiviin sijoittamalla rahastoihin ja suoraan yrityksiin. Sijoitamme kannattavasti ja vastuullisesti ja luomme yhdessä uusia maailmalla menestyjiä. Hallinnoitavat pääomasijoituksemme ovat 1,9 miljardia euroa. www.tesi.fi | @TesiFII